Σάββατο 2 Οκτωβρίου 2010

Όταν δύο απο τους αρχαιότερους πολιτισμούς βρεθούν στο ίδιο μονοπάτι, της Ανάπτυξης...

Τι φέρνουν και τι ζητούν οι Κινέζοι.
Ο κίτρινος γίγαντας φαίνεται να έχει επιλέξει τη χώρα μας ως «πύλη», προκειμένου τα προϊόντα του να διακινηθούν στην Ευρώπη.
"Η" Online
Περισσότερα από 15 δισ. ευρώ αναμένει η κυβέρνηση πως θα εισρεύσουν στη χώρα μας από αραβικά και κινεζικά κεφάλαια. Παράλληλα, με την απελευθέρωση του ΕΣΠΑ και του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων ελπίζει πως θα αναθερμάνει την εγχώρια αγορά, για να ανακόψει την ύφεση, να σταματήσει την επέλαση της ανεργίας και να βάλει ξανά την Ελλάδα στον δρόμο της ανάπτυξης.
Προϋπόθεση εκ των ων ουκ άνευ για να βγει το μνημόνιο και να μην απαιτηθούν και νέες θυσίες. Μετά το μνημόνιο με το Κατάρ, ο πρωθυπουργός δέχεται σήμερα στο Μέγαρο Μαξίμου τον πρωθυπουργό του λεγόμενου «κίτρινου γίγαντα», Γουέν Τζιαμπάο. Στο επίκεντρο των συζητήσεων θα βρεθούν τα επενδυτικά ενδιαφέροντα των Κινέζων, που φαίνεται να έχουν επιλέξει τη χώρα μας ως «πύλη», προκειμένου τα προϊόντα τους να διακινηθούν στην Ευρώπη.
Προσοχή, όμως, «όταν μιλάμε για κινεζικά προϊόντα δεν μιλάμε για τις «μαϊμούδες», αλλά για τις μεγάλες ευρωπαϊκές εταιρείες που παράγουν εκεί τα προϊόντα τους». Σύμφωνα με πληροφορίες οι Κινέζοι ενδιαφέρονται κυρίως για τη ναυτιλία και το εμπόριο. Το σχέδιό τους περιλαμβάνει συγκεκριμένα πρότζεκτ:
Για τη δημιουργία εμπορευματικού σταθμού στο Θριάσιο. Θέλουν να έχουν στην άκρη της Ευρώπης έναν χώρο που θα μπορούν να αποθηκεύουν και να διακινούν τα προϊόντα τους, ανεξαρτήτως των διακυμάνσεων στις διάφορες αγορές.
Την επέκταση της συνεργασίας τους με τον ΟΛΠ. Αν και υπάρχει το θέμα της οφειλής του ΦΠΑ ακόμη, οι Κινέζοι εταίροι του ΟΛΠ θεωρούν τη συνεργασία επικερδή και θέλουν να τη διευρύνουν.
Αναζητούν λιμάνι στη Β.Ελλάδα, με προτίμηση της Θεσσαλονίκης. Το πλεονέκτημα της εγγύτητας στη βαλκανική ενδοχώρα και τις χώρες της κεντρικής Ευρώπης είναι προφανές.
Εχουν καταθέσει πρόταση για τη δημιουργία ναυπηγείου και ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης σε νησί του Αιγαίου ή την Κρήτη, προκειμένου να κατευθύνουν εκεί τμήμα του εμπορικού τους στόλου. Ωστε να μην είναι υποχρεωμένα τα καράβια τους να βγαίνουν από τον νότιο δίαυλο της Μεσογείου.
Ζητούν από τη χώρα μας την αποστολή αγροτικών προϊόντων ονομασίας προέλευσης, όπως λάδι και φέτα. Στο πλαίσιο αυτό, είναι διατεθειμένοι να μας προσφέρουν τεχνογνωσία για την οργάνωση της ελληνικής παραγωγής, ώστε να αποκτήσει το απαραίτητο μέγεθος για να πραγματοποιεί εξαγωγές.
Προωθούν αεροπορική συνεργασία, για να ενισχυθεί η γραμμή Αθήνα- Πεκίνο. Τη θέλουν τόσο για τον διμερή τουρισμό, όσο και για να υπάρχει ένα ακόμη δρομολόγιο για να δέχονται τουρίστες από άλλες ευρωπαϊκές χώρες.
Εμφανίζονται πρόθυμοι να επενδύσουν σε ελληνικά ομόλογα. Οχι να αγοράσουν μέρος του χρέους, όπως ήταν μια φήμη πριν από αρκετούς μήνες, αλλά να στηρίξουν την Ελλάδα όταν αυτή αποφασίσει να βγει στις αγορές. Να μην είναι μόνη της με τα μεγάλα επενδυτικά ιδρύματα, τα οποία άλλα λίγο και άλλα περισσότερο αποτελούν μέρος τους προβλήματός της.
Ζητούν ως «αντάλλαγμα» συμμετοχή σε ελληνικό τραπεζικό φορέα. Θέλουν να έχουν μια χρηματοοικομονομική βάση στην Ευρώπη και αυτό τον στόχο τον προωθούν σε αρκετές χώρες.
Παραμένει το ενδιαφέρον τους για τον ΟΣΕ, καθώς τα τρένα αποτελούν προνομιακό μέσο για τη μεταφορά των προϊόντων τους από τα ελληνικά λιμάνια στην ευρωπαϊκή ενδοχώρα.
Εμφανίζονται πρόθυμοι να ανοίξουν κάποιους από τους δορυφόρους τους σε ελληνικές εταιρείες και το ελληνικό κράτος. Είναι ο πιο σύντομος δρόμος για να ενισχυθεί η ελληνική αγορά τηλεπικοινωνιών. Οι Κινέζοι εμφανίζονται ανοιχτοί στο να χρησιμοποιήσουν ελληνικό εργατικό δυναμικό, ακόμη και να φιλοξενήσουν Ελληνες εργαζόμενους και ελληνικές εταιρείες στα έργα υποδομής που βρίσκονται σε εξέλιξη στη χώρα τους. «Ξέρουν ότι ο Ελληνας κοστίζει πιο ακριβά, αλλά αυτό είναι μέρος του τιμήματος αν θέλουν να μπουν για τα καλά στη χώρα μας», επισημαίνουν κυβερνητικοί παράγοντες

1 σχόλιο:

  1. Η μετακομμουνιστική Κίνα στην προκαπιταλιστική Ελλάδα με τους μεταμοντέρνους πολιτικούς.
    Ο βίαιος αστικός εκσυγχρονισμός σε πλήρη εξέλιξη.
    Πρώτα στα μεσοστρώματα, κατόπιν στην Τ.Α κατά τις μεθεπόμενες αυτοδιοικητικές εκλογές και αφου έχουν αναδειχθεί οι ανικανότητες των μπακαλόγατων της ΤΑ,και κατόπιν στην κεντρική πολιτική σκηνή με την εφαρμογή του επερχόμενου εκλογικού νόμου (του Γερμανικού ανάλογου).
    Αρχίζουν να συσσωρεύονται ελπίδες...

    ΑπάντησηΔιαγραφή